Téma ismertetése

  • Általános

    A szocio-ökonómiai, infrastrukturális és természeti jelenségek jelentős része földrajzi helyhez kötődik/köthető, de a gazdaságtudomány ezt az elegáns modellezés és kezelhetőség érdekében elhanyagolja (elhanyagolta). A marekting a szervezet és a piac közötti közvetítési funkciókat látja el.

    A gazdaság szereplői közötti versenyben mind inkább a piacról való informáltság, a piaccal való megfelelő kommunikáció lett a sikeresség alapvető tényezője. E feladatok ellátására született szakterület, tudomány a marketing. Jelentősége az elmúlt fél évszázad során egyre fokozódott, hiszen a piacok telítődésével a versenyben a piac igényeinek mind eredményesebb kielégítése vált meghatározóvá.


    A tantárgy keretében a Termelés, Termék, Fogyasztás térbeli jelentőségével kapcsolatos alapelveket tekintjük át.


    Javasolt irodalom
    Könyvek:
    • Síkos T. Tamás (2000): Marketingföldrajz, VÁTI, Budapest
    • Detrekői Ákos, Szabó, György (2013): Térinformatika: Elmélet és alkalmazások Typotex Kiadó, Budapest, pp 292.
    • Detrekői Ákos, Szabó, György (2002): Térinformatika, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp 380.
    • Longley P A, Goodchild M F, Maguire D J, Rhind D W (2011): Geographic Information Systems and Science,John Willey and Sons

    Videók

    Segítségnyújtás
    https://www.facebook.com/qgishungary 
    Tanszéki YouTube csatorna 
    Javasolt Blogok
    http://www.qgistutorials.com/en/ 
    http://anitagraser.com/ 

    • Források

      QGIS munkakörnyezet:


      QGIS szoftver környezet letöltése


      Adatforrások:



      • Téma 2

        Geomarketing alapok

        • Téma 3

          Település jellemzés térinformatikai eszközei _TEIR

          • Téma 4

            1. Feladat: Település jellemzés

            • Téma 5

              2. Feladat: Szolgáltatási egységek helyszínválasztásának támogatása OSM POI hőtérképre támaszkodva

              • Téma 6

                • Téma 7

                  • Téma 8

                    • Téma 9

                      • Téma 10

                        • Téma 11

                          • Téma 12

                            • Téma 13

                              • Téma 14